Obavještenje o izmjeni Opštih uslova za pružanje telekomunikacionih usluga
Obavještavamo vas da Mtel a.d. Banja Luka vrši izmjene Opštih uslovi za pružanje telekomunikacionih usluga, a koje se odnose na sljedeće:
• Dosadašnja tačka 5. IDENTIFIKACIJA KORISNIKA, mijenja se kako slijedi:
5. PODACI O KORISNIKU
1) U svrhu zasnivanja pretplatničkog odnosa i ispunjavanja prava i obaveza koji iz njega proizilaze, kao i prilikom podnošenja drugih naknadnih odgovarajućih zahtjeva za korišćenje pojedine usluge ili promjene u pretplatničkom odnosu, identitet korisnika se utvrđuje uvidom u odgovarajuća dokumenta potrebna za provjeru ličnog identiteta, i to:
• ukoliko je u pitanju rezidencijalni korisnik - lična karta ili pasoš,
• ukoliko je u pitanju poslovni korisnik - kumulativno:
- rješenje o upisu u sudski ili drugi zakonom utvrđen registar,
- uvjerenje o poreskoj registraciji sa identifikacionim brojem,
• ukoliko je u pitanju strani državljanin – pasoš ili lična karta za strance, odnosno drugi odgovarajući dokument.
Mtel zadržava pravo da zatraži i dodatne podatke i dokumente koje smatra neophodnim za zasnivanje pretplatničkog odnosa i ispunjavanje prava i obaveza koji iz njega proizilaze.
2) Identifikacija korisnika moguća je i na druge odgovarajuće načine prema važećim propisima iz oblasti elektronskog poslovanja i elektronskih komunikacija, odnosno u skladu sa poslovnom politikom Mtela.
3) Korisnik može svoja prava u vezi sa pružanjem/korišćenjem usluga, ostvarivati i posredstvom punomoćnika, uz dostavljanje originalne punomoći ili kopije punomoći ovjerene od strane nadležnog organa za fizička lica, odnosno ovlaštenja odgovornog lica u pravnom licu. Punomoć sadrži ovlašćenje za preduzimanje svih radnji u vezi sa pretplatničkim odnosom ili ovlašćenje za pojedine usluge i važi za vrijeme koje je u njoj naznačeno.
4) Prepaid korisnici u cilju identifikacije koriste prepaid sertifikat ili podatke navedene u istom, pri čemu prepaid sertifikat ima veću dokaznu snagu prilikom utvrđivanja identiteta korisnika.
5) Podnošenjem zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa i drugih naknadnih zahtjeva u vezi sa pretplatničkim odnosom, korisnik daje saglasnost Mtelu za obradu i čuvanje ličnih podataka koji su navedeni u zahtjevu.
Mtel obrađuje samo one lične podatke korisnika koji su nužni za postizanje određene svrhe. Mtel štiti podatke korisnika od slučajnog ili nezakonitog uništenja, gubitka, izmjene, te neovlaštenog otkrivanja ili pristupa ličnim podacima i primjenjuje tehničke i organizacione mjere za zaštitu ličnih podataka korisnika. Mtel čuva lične podatke korisnika onoliko dugo koliko je potrebno za izvršenje određene legitimne svrhe, osim ako je važećim propisima za pojedinu svrhu definisan drugačiji rok. Mtel prikuplja podatake o korisniku i iste obrađuje na način i u skladu sa Politikom zaštite privatnosti korisnika Mtela koja je dostupna na zvaničnoj internet stranici Mtela.
6) Mtel ima pravo izvršiti provjeru ličnih podataka korisnika, identiteta, statusa i platežne sposobnosti u skladu sa važećim propisima. Za vrijeme trajanja provjere ne teku rokovi predviđeni za priključenje/aktivaciju usluge.
Podnošenjem zahtjeva za zasnivanje pretplatničkog odnosa i drugih naknadnih zahtjeva u vezi sa pretplatničkim odnosom, korisnik daje saglasnost da Mtel može, u skladu s važećim propisima, podatke korisnika davati finansijskim institucijama i društvima registrovanim za djelatnost provjere kreditne sposobnosti i slično, te prikupljati i obrađivati podatke korisnika, a koje mu isti dostave za svrhu provjere platežne sposobnosti korisnika, odnosno podatke o kršenju ugovornog odnosa s Mtelom, a sve zbog zaštite legitimnog poslovnog interesa Mtela u vidu smanjenja rizika od mogućeg nastanka štete, umanjenja budućeg duga i upravljanja rizikom, kao i zaštite interesa korisnika.
7) Korisnik je obavezan držati u tajnosti i čuvati sa dužnom pažnjom svoje identifikacione oznake iz pretplatničkog odnosa sa Mtelom. Korisnik je isključivo odgovoran za svaku radnju, uključujući i svako izražavanje volje dato pod bilo kojom od njegovih identifikacijskih oznaka, koje će se smatrati radnjom korisnika kome je ta identifikacijska oznaka dodijeljena/na koju se ta oznaka odnosi. Korisnik je dužan da odmah promijeni lozinku čim posumnja u neovlašteno korištenje korisničkog imena i/ili lozinke. U slučaju postojanja sumnje o zloupotrebi privatnosti, tj. ličnih podataka korisnika, korisnik je dužan obratiti se korisničkoj službi Mtela.
• Dosadašnja tačka 6. POLITIKA PRIVATNOSTI, mijenja se kako slijedi:
6. NEPOVREDIVOST TAJNOSTI TELEKOMUNIKACIJA
1) Mtel je dužan da pri pružanju telekomunikacionih usluga obezbijedi nepovredivost tajnosti telekomunikacije i da trajno vrši kontrolu obezbjeđenja tajnosti telekomunikacije. Od načela nepovredivosti tajnosti može da se odstupi samo u slučajevima i pod uslovima predviđenim Zakonom.
2) Mtel ni na koji način neće modifikovati, brisati, niti razgledati sadržaj telekomunikacije i koristiti to u bilo koje svrhe, osim u slučaju primjene tehničkih mjera za sprečavanje zloupotrebe telekomunikacije ili mjera zaštite integriteta javne telekomunikacione usluge i korisnika usluge.
3) Mtel može obezbijediti sudu ili drugoj nadležnoj instituciji pristup podacima o telekomunikacionom saobraćaju i sadržaju telekomunikacije samo u slučajevima i pod uslovima predviđenim zakonom i propisima donesenim na osnovu zakona.
4) Mtel može, isključivo pod uslovima propisanim zakonom i propisima donesenim na osnovu zakona, prikupljati podatke o pokušanim ili ostvarenim telekomunikacijama ili sadržaju telekomunikacija.
5) Korisnik je upoznat da njegovi razgovori sa službom za korisnike (Call Center) mogu biti snimljeni isključivo u svrhu unapređenja rada službe za korisnike i za potrebe rješavanja prigovora. Korisnik će o snimanju razgovora biti upoznat u pozdravnoj poruci, prilikom pozivanja službe za korisnike.
Ostale odredbe Opštih uslova za pružanje telekomunikacionih usluga ostaju nepromijenjene.
Ove izmjene Opštih uslova za pružanje telekomunikacionih usluga će se primjenjivati od 05.10.2025. godine.